Tęcza?

Gdy za oknem pada deszcz i wychodzi słońce, pierwsze pytanie mojego synka zabrzmiało, "mamo a jakie kolory ma tęcza". I z odpowiedzią przychodzi nam - FUN bow - Tęcza w probówce.

                                                     

Zasadnicze pytanie jak zamknąć tęczę w probówce? Czy można takie zjawisko zamknąć w tak małym naczynku? Sprawdziliśmy sami, pobawiliśmy się w naukowców! Mimo iż eksperyment zajumuję trochę czasu,  warto się potrudzić, ponieważ efekt jest zaskakujący!

Z substancji w wyglądzie przypominającej cukier otrzymujemy coś na kształt galaretki. Po odpowiednim ułożeniu w probówce kolorowych kryształków, już po jednym dniu zaobserwujemy zmiany jakie zachodzą- w naszej małej, przenośnej tęczy!

                                                        

Młodsze dzieci przy pomocy rodziców będą miały mnóstwo zabawy przy obserwacji tęczy i doświadczaniu w niej zachodzących. Dodatkowo można pokazać małym naukowcom jakie kolory powstają z barw podstawowych.

Dla starszych dzieci zrobienie samodzielnie tęczy to fantastyczne wyzwanie! Moja córa mimo, iż ma 10 lat, i wie jak łączy się kolory była pod ogromnym wrażeniem.

Taki eksperyment może wiele nauczyć, uświadomi nam czym jest absorpcja, superabsorbenty, hydrożele, wchłanianie oraz barwy i ich pochodne. Więc od najmłodszych lat uczymy się chemii, która jednak jest bardzo nielubiana w szkole, a to zapewne przez to ze nauczyciele nie bardzo przekonują do tego przedmiotu. I coś o tym wiem, w gimnazjum były dla mnie katorgą, ledwo miałam 2, a w liceum gdzie miałam super nauczyciela, uwielbiałam i nadal ją uwielbiam z oceną 5 na świadectwie :). Czyli trzeba jedynie pokazać ją w bardziej kolorowy sposób i od razu dzieci chłoną wiedzę i chcą więcej i więcej. 

                                                     


























Moje maluchy wpadły na pomysł zmieszania wszystkich kolorów w jednej miseczce, i stwierdziły ze taka tęcza jest piękna, i wyjątkowa. 





Skład: 7g kryształków hydrożelowych, 3 kolory tabletek barwiących, instrukcja obsługi.

2 komentarze:

BAMBI BOHO pisze...

SUPER

Mineralna Kasia pisze...

genialne moja córka byłaby zachwycona!

Copyright © 2016 Po drugiej stronie czasu , Blogger