Laila Shukri - Perska zazdrość



Powroty zawsze są ciężkie, ale mam nadzieje że czekaliście na mnie, bo ja stęskniłam się za pisaniem, brakowało mi tego bardzo. Dzisiaj mam dla Was książkę, która ostatnio miałam okazję czytać. Jest to kontynuacja losów bohaterów z powieści " Perska miłość". Tym razem autorka skupia się na życiu Joanny, która wielokrotnie pomagała wybrnąć z kłopotów Lidce. 

Joanna i Ali to mieszkające w Kuwejcie małżeństwo z dwudziestoletnim stażem i trójką nastoletnich dzieci burzliwie przeżywających okres dorastania. 
Życie Joanny u boku Alego to niekończące się pasmo wszystkiego co najdroższe, najbardziej ekskluzywne , pławienie sie w luksusie dostępnym tylko nielicznym osobom. Podróże jako osoba towarzysząca mężowi - biznesmenowi są pretekstem zakupów w najdroższych centrach handlowych różnych zakątków świata, mieszkania w najdroższych hotelach czy spotkań z przyjaciółkami o tym samym statusie społecznym . 
W powieści autorka świetnie opisała Dubaj, bajeczne miasto w którym realizowane są najbardziej śmiałe pomysły, z którego wykreślono słowo - niemożliwe. Miejscu, gdzie na pustyni jest stok narciarski i śnieg, są też podwodne wille wśród raf koralowych, przeźroczyste przez które można podziwiać zróżnicowaną florę i faunę. Właśnie, kiedy Joanna za namową amerykańskiej przyjaciółki postanawia nabyć jedną z podmorskich willi jej mąż nie wyraża zgody na inwestycję. Nagle cały standard życia ulega obniżeniu, a mąż wyraźnie zmienił się i coraz częściej jest nieosiągalny . 
Świetnie napisana książka o kryzysie w małżeństwie, bezkarności zdrady mężczyzny, relacjach w rodzinie. Mnóstwo ciekawych wątków chociażby o haremach dawniej i współcześnie , wielożeństwo czy wyjazdy bogatych Arabów do Londynu. 


Bardzo ciekawa książka o stylu życia ludzi, którzy osiągnęli najwyższy pułap materialny, mogą sobie pozwolić na zakup wszystkiego co uchodzi za najdroższe i najbardziej luksusowe, jednak problemy i dramaty życiowe muszą rozwiązywać jak inni. Polecam Wam książkę na czas wolny, kiedy to macie jakieś 2 godzinki czasu, gdyż książkę czyta się szybko i przyjemnie. Obecnie książkę można zakupić za 14,99 w kioskach. 

Brak komentarzy:

Copyright © 2016 Po drugiej stronie czasu , Blogger